Mieti!

Mitä viestintä oikein on? Miksi se on meille ja yrityksellemme tärkeää?

Viestintä ei ole irrallisia tekoja, vaan ydinviestiin perustuvia strategisia tekoja, jotka vaikuttavat yrityksen identiteettiin. Viestintä ei ole osasto, vaan päivittäinen käytössä oleva strateginen työkalu, jota voi käyttää hyvin, huonosti tai laiminlyödä kokonaan. Tai sitten sen voi valjastaa innostavaan käyttöön jalkauttamaan strategiat, luomaan yrityksen identiteettiä, huoltamaan sen mainetta ja ennen kaikkea lisäämään sen kiinnostavuutta ja arvoa.
(Ellun Kanat – Srateginen viestintätoimisto)

Niin – tähän kaikkeen meidän tulisi löytää vastaus ja välineetmansikat

Onpa/-ko haastavaa? Otetaan siis pala kerrallaan:

Kenelle haluamme viestiä? Mikä on siis meidän kohderyhmä?
– se ei voi olla ihmiset – määritelmän täytyy olla tarkempi. Tämä tulee eteen myös viestinnän tavassa – eri kohderyhmään uppoaa erilainen viesti.

Miksi haluamme viestiä? Mitkä ovat viestimme tavoitteet?
– tässä kohtaa täytyy pystyä olemaan itsekäs – tavoite on kuitenkin ennenkaikkea itsekäs, siksi meillä on yrityksemmekin

Mitä resursseja meillä on käyttää tämän tavoitteen toteuttamiseen?
– yleensä puhutaan ennenkaikkea rahasta – jos sitä olisi rajattomasti, myös meidän viestimme työntäminen jokaisesta tuutista kaikkien tietoisuuteen olisi mahdollista, mutta näinhän ei ole. Käytetään siis järkevästi se, mitä käytössä on.

Mikä siis on se meidän budjetilla ja meidän valitsemalle kohderyhmällemme paras ja oikein kanava?
– käytetään sitä!

Tässä kohtaa pitää toki ottaa huomioon vielä aikataulukysymykset
– jos viesti täytyy saada välitetyksi huomenna, on kanava valittava sen mukaan.

Ja sitten toteutetaan!

Jos näihin kysymyksiin sinulla on jo vastaus, olet pitkällä viestisi perille saattamisessa! Jos ihan kaikkiin ei vielä olekaan vastausta, ne varmasti löytyvät jos mietimme niitä hetken yhdessä. Ota yhteyttä, autan sinua!